Gepubliceerd op woensdag 27 april 2022
De Belgische politici willen al een tijdje de reclame regels voor online casino's aanscherpen. Ook de Kansspelcommissie wil de broeksriem aanhalen en ijvert voor strengere regels voor gokreclame.
Deze nieuwe regels zouden volgens de KSC de meest kwetsbare doelgroepen beter moeten beschermen.
Maar de commissie streeft ook naar een beperking van de hoeveelheid reclame. Zo laat de commissie optekenen in een nieuwsbericht op hun website.
De BGC streeft er naar om reclame op een flexibele en moderne manier benadering om de vluchtige reclame wereld te kunnen bijbenen.
De Commissie wil ook snel en daadkrachtige sancties kun treffen bij geval van misbreuken. Ellenlange procedures hebben geen vat op de kortstondige reclame prikkels van de goksector aldus de Kansspelcommissie.
Het verbod op reclame voor jongeren en kwetsbare groepen komt helemaal overeen met de Nederlandse gokwetgeving. Ook bij onze Noorderburen is er sprake van het inperken van de hoeveelheid gokreclame.
Evolution sluit exclusieve overeenkomst met Hasbro
04 juli 2025Club Brugge blijft pronken met goksponsor op shirt
29 juni 2025Napoleon Score nieuwe hoofdsponsor van Charleroi
13 juni 2025RTBF-uitzending belicht risico’s van illegale goksites
25 mei 2025Volgens bookmakers grijpt Belgie net naast podium op Eursong
13 mei 2025Medewerker NMBS vervalst facturen om te gokken bij Napolen Games
09 mei 2025Na Unibet en Napoleon lanceert ook Peppermill Casino een subbrand
05 mei 2025Oria Casino lanceert Crash Dice Games
30 april 2025Vanaf 1 mei wordt spelers verificatie verplicht bij goksites
21 april 2025Casino Middelkerke beschuldigd van Sociale Fraude door ex-werkneemster
20 april 2025