Gepubliceerd op maandag 26 september 2022
Je kan het toeval nooit controleren. Met deze slagzin wil de kansspelcommissie mensen waarschuwen voor hun gokgedrag. De themaweek "Drugsgebruik en gedragsverslaving" is de perfecte week om deze campagne in gang te trappen.
Met de preventie campagne wil de KSC hun boodschap op een ludieke manier overbrengen naar de gokkers. Want ongeacht hun kennis van een bepaalde sport blijft het resultaat willekeurig en gebaseerd op toeval.
Zeker met het WK in het vooruitzicht wil de KSC deze boodschap extra onder de aandacht brengen. De campagne loopt dat ook tot het einde van het WK voetbal in Qatar.
We weten uit ervaring dat grote sportevenementen een grote impact hebben op het gokgedrag. We zien ook bij weddenschappen dat spelers denken het spel te kennen en er beter in te kunnen worden mits de nodige training. Dat is uiteraard niet het geval.
Magali Clavie, Voorzitster KSC
In de reclamespot zien we een cafe waar verschillende vrienden Darts spelen. Doorheen de clip gebeuren er onwaarschijnlijke taferelen die je nooit kan controleren en speelt de KSC dus in op de verschillende live weddenschappen die tijdens de wedstrijden aangeboden worden.
De clip zal telkens te zien zijn op de social media van de kansspelcommissie en in samenwerking met de verschillende operatoren op hun social media kanalen. De clip is te bekijken op YouTube.
BAGO slaakt nood kreet rond stijging illegaal gokken
01 april 2025De EPIS zwarte lijst bestaat 20 jaar
16 maart 2025Win een huis met de Nationale Loterij
12 maart 2025Peppermill lanceert Gates Of Peppermill
12 maart 2025Pragmatic lanceert 1000-versie van hun dice games
11 maart 2025Betano lanceert online casino
10 maart 2025Reclame verbod in Nederland leidt tot groeiende illegale gokmarkt
28 februari 2025Gokreclame op voetbalshirts terug toegestaan in Italië
26 februari 2025Vernieuwd Casino Oostende opent deuren na record jaar
24 februari 2025Illegale casino's klonen vergunde goksites
21 februari 2025