KSC presenteert nieuwe preventie campagne: Illusion of Control

Gepubliceerd op maandag 26 september 2022

Je kan het toeval nooit controleren. Met deze slagzin wil de kansspelcommissie mensen waarschuwen voor hun gokgedrag. De themaweek "Drugsgebruik en gedragsverslaving" is de perfecte week om deze campagne in gang te trappen.

Met de preventie campagne wil de KSC hun boodschap op een ludieke manier overbrengen naar de gokkers. Want ongeacht hun kennis van een bepaalde sport blijft het resultaat willekeurig en gebaseerd op toeval.

Zeker met het WK in het vooruitzicht wil de KSC deze boodschap extra onder de aandacht brengen. De campagne loopt dat ook tot het einde van het WK voetbal in Qatar.

We weten uit ervaring dat grote sportevenementen een grote impact hebben op het gokgedrag. We zien ook bij weddenschappen dat spelers denken het spel te kennen en er beter in te kunnen worden mits de nodige training. Dat is uiteraard niet het geval.
Magali Clavie, Voorzitster KSC

In de reclamespot zien we een cafe waar verschillende vrienden Darts spelen. Doorheen de clip gebeuren er onwaarschijnlijke taferelen die je nooit kan controleren en speelt de KSC dus in op de verschillende live weddenschappen die tijdens de wedstrijden aangeboden worden.

De clip zal telkens te zien zijn op de social media van de kansspelcommissie en in samenwerking met de verschillende operatoren op hun social media kanalen. De clip is te bekijken op YouTube.